Luahan Hati Semata-Mata

Monday 15 April 2013

assalamualaikum & salam sejahtera..

sayu pula rasa malam ni.. sayu.. terkenang dengan diri sendiri.. harini last pakai umur 24tahun.. esok dah pakai umur baru.. tapi umur tu hanyalah angka semata-mata kan.. cuma kita yang kena handle diri kita supaya matang selaras dengan umur..

kadang-kadang rasa cemburu dengan kawan-kawan lain.. seronok tengok kehidupan dorang.. yela, kita berhak kan untuk rasa macam tu.. tapi bukan la cemburu buta dengan kehidupan orang lain, sampai ganggu kebahagiaan dorang.. seronok tengok kawan-kawan yang dah married.. yang dah ada suami, anak disisi.. bahagianya mereka.. :') 

mungkin la orang kata life bila dah ada family ni macam tersekat.. nak enjoy pun tak boleh.. mungkin la kan bagi mereka yang dah biasa hidup bebas.. tapi kalau life macam saya ni, xde pun bebas mana.. nak kuar ngan kawan pun kena fikir patploh kali.. so, memang xkuar la jawabnya.. so, lebih baik saya 'disatukan' kan.. boleh juga keluar jalan-jalan dengan peneman yang sah & halal..

tapi saya tetap rasa bahagia.. bahagia kadang-kadang macam dalam dunia sendiri.. =(
dunia saya ni depan laptop.. hari bekerja terkurung dalam pejabat.. bekerja sorang-sorang.. kawan sembang pun dalam dunia alam maya je.. sebab tu la saya rasa saya dalam dunia yang sendiri.. =(

sampai orang tanya best ke macam tu.. saya hanya mampu senyum je.. bersyukur diberi peluang untuk bekerja..

mesti kadang korang fikir, kalau saya cakap bab kawin, korang akan fikir 'gtalnya dia ni kan'.. kan..kan.. mesti korang akan cakap camtu.. saya xpun macam tu.. cuma tu je cara saya nak bergurau.. nak buat rasa hati happy.. 

perasan juga tak, kalau siapa yang rajin singgah sini, selalu baca entry saya, mesti perasan saya suka luah perasaan kat blog ni.. sebenarnya saya rasa tenang bila luahan hati saya tersingkap dalam bentuk penulisan.. ada orang suka berjumpa dengan kawan.. tapi saya tahu, kawan-kawan lain pun ada masalah tersendiri.. 

tak la saya kata saya luahan kat sini saja nak suh orang tahu masalah kita.. tak pun.. cuma, bila kita rasa sunyi, kita baca balik penulisan kita, kita tahu kat mana diri kita.. dulu kita sedih.. sedih sangat sangat.. tapi bila kita baca kisah seterusnya, kita nampak sedikit demi sedikit kebahagiaan tu.. indahkan.. walaupun pada mulanya nak terima hakikat sakit sangat..

perasan tak.. bila kita menulis, nanti bila dah bertahun penulisan tu, kita akan kaji balik apa yang kita tulis.. dulu menulis macam apa-apa je.. lama-lama jalan cerita kita tersusun elok je.. =)

indah sebenarnya kehidupan kita ni kan.. cuma kita yang kena pandai pilih jalan.. :')
sekarang kehidupan saya masih sama.. setiap pagi jalankan rutin harian yang sama.. moga 1 hari nanti kehidupan saya berubah.. berubah menjadi lebih baik..



*harini last berumur 24tahun.. macam tak percaya nak melangkah 1 anak tangga lagi*..



8 comments

  1. sebelum tu yaya nak wish awl2 selamat hari lahir ya kakak..
    semoga akak sentiasa diberi kebahagian dan rasa syukur itu sampai bila-bila..
    semakin meningkat umur kita, cuba kita hitung adakah banyak amalan yang telah kita lakukan..dari sutu kita dapat muhasabah diri ^_^
    semoga peningkatan umur ini akan bertambah baik dari sebelumnya ^_^
    sanah helwah

    ReplyDelete
  2. Tak gatal lah kak..Adatlah tu..Bila dah dewasa. Memang fikiran kita dah ke arah itu. Tak apa akak, kita fikir macam ini je. Kita nampak dan kita fikir orang itu bahagia sedangkan hakikatnya hidup mereka, kita tak tahu bagaimana. Mungkin kita lagi bahagia daripada mereka..Saya pun selalu fikir macam akak fikir. tengok orang bahagia, gembira..rasa seronok je. Tapi mungkin hakikat, dalamanya berbeza. Hari jadi akak esok ye. Hehe..nanti saya wish..heee. ^___^

    ReplyDelete
  3. selamat hari lahir (becoming) mimie.. laa... kite sebaya rupanya.. tapi belum sebaya sepenuhnya sebab bufday saya november nanti.. sepp sikit.... geng 88! hehehehe. =)

    ReplyDelete
  4. bergantung kat niat kiter jer sume tuh...kadang-kadang niat kite baik namun,boleh disalah erti...yang penting ape yang kite bwat tuh terbaek!!!!orang kate kalau simpan sangat pon x bleh..ade macam-macam cara untuk kite luahkan sesuatu...ade yang suke membz kan diri dengan joginglah...macam2x lagik lah...yang penting jangan simpan sampai saket jiwa udahler...bahaya tuh!!!heheh...naek tangga lagik satu!!!huhuhuhh!!!

    ReplyDelete
  5. cik yaya :
    -tima kasih yaya.. amin..
    insyaAllah..akk pun berharap mcm tu.. :)

    nurul aini :
    -erm, cuma pndngn orng kdng cmtu aini.. mngkin bg mereka yang x memahami kan niat bergurau.. tu la, kita kena fkir positif sebenarnya.. tp kdng tetap xleh lari dah berskap ngtif skit kan.. ;)

    maria menado :
    -hehehe..sepp.. aik, maria baru perasan eh kita sebaya..hehe

    cik puan fadli :
    -mekasih kak..bnyk akk wish..hik3..

    pheonix :
    -betul..kalau kita smpan je, nti mcm mkan diri kan.. :)
    dah berjaya naik dh..hehehe

    ReplyDelete
  6. Betul2..kadang itu yang jadi masalah..bergurau tak kena tempat..haishh.. T____T. Betul, fikir positif je lah kan kak.. (hehe..tapi kalau saya ni cakap je fikir positif, tapi jangan harap..kihkih)

    ReplyDelete
  7. nurul aini :
    -betul tu.. gurauan tnpa memikirkan perasaan orng lain.. insyaAllah..sentiasa berfikiran positif..=)

    ReplyDelete