Kenduri Kahwin - Majlis Sanding My Cousin

Tuesday 28 May 2013

Assalamualaikum buat semua sahabat setia disini..

ok la.. semalam saya dah story tentang proses persiapan dan majlis akad nikah cousin saya kan.. so harini saya tepek lagi gambar majlis sandingnya pula eh.. jangan salah paham tau.. ni bukan majlis saya.. hihihi.. kalau ni majlis saya, tak mungkin selaju ni saya dapat update entry baru kat blog.. hihihi..


jamuan makan. ni lepas majlis akad nikah. haaa, nampak tak mereka-mereka yang berbaju biru itu? yang berbaju biru tu geng pihak lelaki..

sedapnyaaaaa air oren tu.. nak-nak tengah cuaca panas ni.. selesai je majlis, air minum pun licin.. hebat.. takde yang tinggal pun.

ni bahagian  goodies.. my mum and makcik saya selaku tuan rumah duk kat sini.. 

candy girl's.. huhu.. kelaz kau jah!.. majlis kat kampung pun ada candy girl's.. ok..majlis saya pun nak buat gini..hihihi.. take note.. =)

kakak-kakak sedara saya jaga makanan.. =)


siap ada band lagi.. kalau kat kawasan taman orang panggil DJ kan. meriah okeh.. lagu pun best-best.

rumah singgahan pengantin lelaki.. sebelah umah je..

 get ready to go!.. :p

pengantin dah start gerak dah.. bukan main menonong je kan..haha

pengantin ppuan pun steady je saya tngok..adeh, kental betul cousin saya ni kan.. 

part ni saya rasa sweet sangat.. ;) 

  bila dorang duduk camni, gaya macam majlis kawin mak-mak dolu-dolu je.. hehehe

see, time ni ayah pengantin lelaki tengah bersilat.

time ni pengantin lelaki kena bayar tol dulu.. adat orang johor. tol yang dikenakan Rm80. tapi ada orang kata mahal. erm.. no comment la..

pembantu mak andam tengah cek bayaran tol.

ok.. settle bayaran tol.. so boleh duduk rapat-rapat..hahha.. :p

ibu bapa pengantin lelaki.. erm, gambar family sebelah ppuan xde. actually cousin saya ni anak angkat dalam family saya. means anak angkat pada adik beradik mak saya.

jom kita makan dulu.. huhuhu..

ok. tadi saya kata cousin saya ni anak angkat kan. actually dorang ni ada 5 beradik. sume terpisah sana sini. atas problem family yang tak perlu saya cerita kat sini kut. terpisah dari kecik lagi. yang tak pakai tudung tu kakak yang first. cousin saya yang ke-2. yang pakai tudung kuning biru tu adik ke-3. rasanya yang bongsu lelaki. saya pernah jumpa. dan yang no-4 rasanya tak dapat dikesan sampai sekarang.

yang adik no-3 tu, sebaya saya. rakan sekolah saya. saya macam dapat rasa dia ni ada ikatan adik beradik dgn cousin saya ni.sebab muka dorang sama, senyuman sama. ada ggi taring sama. tapi saya ada cerita kat mak, mak tak caya. sebab dorang kata adik yang terpisah sorang duk kat ipoh.tp tak tahu ipoh tu kat mana. rupanya kawan sekolah saya sndiri. pernah sekelas. Allah dan temukan saya dgn adik cousin saya yang terpisah tu. masa tu form1. tapi mak tak terlintas sebab saya xde gambarnya. saya cerita kat cousin. sampai sekarang dia ingat apa yang saya cerita.

habis spm sekali lagi jejak family adik cousin saya tu. sebab dorang baru pindah johor. makcik dapat info. saya pun ikut la sekali. malangnya adik pada cousin saya tu xde. dia beraya ke ipoh. takdir Allah. menjerit saya bila tengok gambar yang ada kat frame. terkejut semua. sebab sangkaan saya betul. kawan yang saya syak ada ikatan tu rupanya betul2 dorang ni adik beradik. kalau la saya ada gambarnya, seawal tahun 2001 mereka dan bertemu adik beradik awal. sekarang ni tengah jejak sorang lagi adik ppuan.kalau tak silap.

saja saya coret kisah ni. sebab dorang pun tengah jejak adik yang sorang lagi. dorang nak kumpul kan mereka adik-beradik semula. saya pun tak sangka kawan saya tu masih kenal saya lagi. Ya Allah. sungguh besar takdir Allah.

ok la.. saya tutup entry ni dulu dengan kisah ni ye.. entry ni xde muka saya pun kan? ok la.. sebab saya ambik gambar, maka muka saya xde la.. tapi banyak gambar saya.. hehe..

saya buat entry lain pula tau.. =)

sori ye sebab panjang sangat entry ni..

tima kasih sebab sudi luangkan masa baca entry panjang berjela ni.. =)

23 comments

  1. cantik baju pengantin, songket bunga tabur...susah dah nak jumpa pengantin pakai songket sekarang ni.

    ReplyDelete
  2. pengantin masih kekalkan budaya melayu...songket gitew...x panaih kaa..kekeke...

    pssttt...cantek gambaq kat ataih skali tuhh..jadi header plak...

    ReplyDelete
  3. nak mkn nasi knduri jgk..:)

    ReplyDelete
  4. takde panjang mana pun kak, suka baca.. alhamdulillah atleast dapat jugak jumpa adik beradik yg lain tu.. mana tau satu hari nanti adik perempuan tu terjumpa entri ni ke.. insya Allah.. :)

    ReplyDelete
  5. alhamdulilah dapat jugak dorg kumpul balik adik badik kan. dan tahniah untuk kazen yg dah kawen tue ;)

    ReplyDelete
  6. wah, meriah la kak mimie majlis tu, btw kak mimie bila pula..hehe~

    ReplyDelete
  7. ann ishak :
    -sy suka songket macam tu..insyaAllah turn saya pun nak camtu juga..hehehe

    cik puan fadli :
    -hehe..tak tau la kak panas ke tak..saya yng xpakai songket pun meleleh peluh..
    hik3.. tu gmbar syok sndiri kak.. ;)

    normi nieza :
    -hihihi..

    iha zaliza :
    -tu la..tinggal nak jejak sorang lagi..akk buat entry ni pun kut2 la mana tahu kan takdir Allah terjumpa ke.. wlpun dorang terpisah, muka dorang sama..senang nak cam..

    kiera'sakura :
    -hehe..mekasih..ha'ah..dapat jumpa..tp adik sorang lg tak tahu kat mana.

    az craft :
    -mekasih..nti sy singgah sana ya.. :)

    alyn roslan :
    -meriah yang tak disangka..hehe.. akak? tu la, cik abg balik lmbat sngt..haha

    ReplyDelete
  8. harith iskandar :
    -tuan blog kena tunggu pasangannya ada kat m'sia dulu..hehehe

    ReplyDelete
  9. murah lagi tu tol kat sane mimie.. dekat area tmpat alise dah rm100 keatas dah..

    ReplyDelete
  10. siti alfakhishah aman :
    -oo..yeke..kita tak tahu sngt hrga terkini bape..sebab bukan semua ngeri ada kan..

    ReplyDelete
  11. Allah Maha Berkuasa kan kak :)
    Semoga dapat berjumpa dengan yang sorang lagi,in syaa Allah ^^, lawa-2 diorang ... ^^,

    ReplyDelete
  12. nazmin nazifa :
    -tu la..harap2 sorang lagi dapat jumpa..
    dorang mmng lawa.. :)

    ReplyDelete
  13. kak tie :
    -cousin saya ni hntu pink.. ;)

    ReplyDelete
  14. Org johor ke ni.. Bertol2 ni... Pape pun tahniah buat pngntin baru...

    ReplyDelete
  15. my firdz :
    -ha'ah kak..orng segamat, johor.. =)

    ReplyDelete
  16. cepat atau lambat dorang pon dah jumpa balik....tuh pon dah terbaek...n'way,mesti seronok dapat jumpa sedara/cousin balik...hehehehe...

    ReplyDelete
  17. bab bayar tol tu, sangat menarik.. sbb sebelum ni xpernah tau pun.. nanti nak buat jugakla, boleh tak agak2? hehehe

    ReplyDelete
  18. pheonix :
    -tu la pasal..akhirnya jmpa balik wlpun sy dah jmpa dulu..hehe
    seronok tu mmng seronok.. =)

    anis suryanie :
    -kalau anis nak buat, inform pada parent dulu..kang terkejut dorang..hihihi.. dah macam zman dulu2 kan..suka sngt.. =)

    ReplyDelete
  19. meriahnya .
    pernah join rombongan pengantin lelaki masa dok johor..
    geram je ngn mak andam.. hihi

    ala, siannya.hope mreka dapat bertemu kan..

    ReplyDelete
  20. qasehnyarania :
    -meriah sangat2..tak terduga..
    geram napa ciksu?
    amin..mudah2an..

    ReplyDelete
  21. hehehe...ain penah tgk sekali je tol2 ni, masa adik ipar kawin...

    ReplyDelete