Keliru vs Pening = Serabut

Wednesday 27 November 2013

Assalamualaikum, selamat pagi..

tengok tajuk pun korang dah serabut nak baca kan. hehe.. maaf la ye.. kalau xnak baca skip je entry ni.. baca la entry lain-lain yerk.. ;)

erm.. tak tahu nak luah macam mana. entry ni sekadar sebuah luahan je tau.. jangan la baca sampai kerut-kerut dahi tau.. :p

dah kawin pun pening lagi kan.. haha.. tapi kali ni bukan pasal hal kawin, tapi pasal kehidupan yang perlu diteruskan. macam sekarang ni saya & husband pjj. sebabnya saya still kerja kat sini lagi. then husband dah apply kaurters, tapi belum dapat. tengah repair. ok la.. saya xkisah.

tapi bila dah kawin ni, perasaan berjauhan dengan suami tu lain sangat. yela, time masa bertunang dulu tak diherankan sangat. nama pun bertunang kan.. kalau jmpa pun still kena jaga batasnya. ok bukan bab tu nak story panjang lebar. tapi bila fikir ada tanggungjawab pada suami, rasa macam bersalah pula. dia pun cakap rasa lain berjauhan dengan wife. lagi la buat kita rasa syahdu.. tu memang la betul. macam sekarang, kadang hari cuti time saya masak.. kan best kalau suami ada, boleh juga merasa masakan saya yang tak seberapa tu kan.. 

hari-hari mesti nak msg. tanya khabar + rindu. tu adalah normal la kan. pastu pula baru-baru ni kat tempat kerja pula, boss tanya, agak-agak bila saya ikut suami. sebab nak kena cari pengganti. saya nak kena perturunkan ilmu yang ada ni pada pekerja baru tu.. pastu boss cakap haritu ada la orang dalam kop juga bgthu bila saya ikut suami. dia ada ank stanby je nak ganti.. saya rasa macam.. 'soobbbb!.. mcm tak bagi kerja lama je.. ok, saya paham, actually bukan tu maksudnya. 

sebab utamanya nak suh ajarkan je.. masalahnya, saya dah la tak tahu nak ikut suami tu bila. coz umah pun xdapat lagi. macam mana nak agak-agak nak panggil orang baru tu?? pening tau dibuatnya. en.suami cakap kalau kaurters siap repair antara hujung dis ke jan. erm...

tinggal bape hari je lagi dah nak masuk dis. saya pikir2 nak suh je pekerja baru tu masuk dalam bulan 12 ni. tapi tak tahu bila. hujung bulan?? awal bulan 1?? haaiisss.. pening tau.. then saya tahu, bakal pekerja baru tu pun mesti sekarang ni bekerja juga..

mak pula macam xnak pisah je.. ehh, yeke?? haha.. mandai je kan buat andaian saya ni.. tapi yela, kadang dari cakap-cakap dia pun dah paham kan? haritu masa saya kat melaka. tak silap hari selasa. mak call.. sekali mak tanya. 'hari apa nak balik? tak ingat kerja ke'?? saya macam blur jap.. kebetulan hari khamis nak balik. so bagitahu sekali la.

pastu bagitahu kat en.suami.. ehh, pelik mak ni.. kita ambik cuti sampai ahd.. napa dia tanya nak balik bila?? nampak tak kat situ situasi nya?? then cakap kat en.suami, mak mesti rindu kita kan.. hehehe.. alahai.. camne la kalau dah pindah ikut suami ni..



pening dengan beberapa perkara ni..tapi saya macam biasa la.. buat cool je.. follow je kehidupan ni.. kadang bila fikir balik, boss tak nak nti dia susah. kalau saya pening nak handle sorang, saya boleh ligat cari idea kan. kalau orang lain, kita tak tahu macam mana.

agak-agak sesuai ke panggil orang baru tu kat2 hujung bulan dis ni? actually saya sayang nak tinggal tempat kerja ni. then dah biasa buat kerja sorang2 tanpa gangguan. mulut pun diam je.. hehehe.. xpelah.. nanti bincang la ngan bos & en.suami balik.. anggap je kalau masuk awal, boleh minta pekerja baru paham cara nak tutup akaun sume tu kan? yang penting gaji saya still mantain sampai saya stop ye.. hikhikhik.. 

erm.. tu la kehidupan.. nak selesai sesuatu perkara, bukan mudah kan?..

saya rindukan suami saya.. :(

17 comments

  1. sian kat mimie yee..jauh dgn shuben...sabaq la yee...nnt ade le tuhh rejeki pindah kat sana....pasai mak tuh, lelama mak akan paham...mak mana yg x sygkan anak dia, kan...sementelah lg, anak pompuan plak....mesti agak kekok sket memula tu..tp lelama, ok laa...utamakan suami, dlm masa yg sama jgn abaikan mak kita...

    tetiba windu kat mak aihhh..kol mak jap...

    ReplyDelete
  2. yana baru2 kawen dulu pon PJJ .... tau jgk ler mcmana perasaan mimie saat nie. sabo jerk lh .... bab kerja tue kalau yana dlm situasi mimie pon pening jgk. sbb kita tak dpt buat keputusan sdr. semua kena bergantung pd keadaan kan ... so ckp ngn bos sabo jerk lh... hehhehh yg penting time nk berhenti tue kena bg masa kat bos jgk utk bg ilmu kat org baru ^^

    ReplyDelete
  3. Adat muda menanggung rindu. Adat dah berumahtangga rindukan pasangan kita. Sabar ya.

    ReplyDelete
  4. Mmg rindu sgt3..jumaat ni jumpa en suami..sukaa..mimie sabar ye..dugaan

    ReplyDelete
  5. Semoga bertabah mimie..bkn snang nk mulakan idup baru ya..mcm2 kena fikirkan ni..

    En sya kena post ke serawak mimie..wuuuu

    ReplyDelete
  6. sabar mimie..mimie dah masuk satu era kehidupan baru..tempuhilah dgn sabar..waktu ni la macam2 dugaan yang akan datang..be strong!! :)

    ReplyDelete
  7. memangh rasa lain macam kalau berjauhan dengan suami...
    bukan sebab baru kawen je, dah lama kawen pon rasa lain taw kalau berjauhan...hukhukhuk..
    sabar yer....insyaALLAH ada jalan penyelesaiannya..
    semoga Allah permudahkan segala urusan...amiiinnn

    ReplyDelete
  8. hai..akak yg dah berbelas tahun kawin ni pun tak boleh berjauhan lelama inikan mimi yg inai pun masih merah kan..kan..

    ala.. senang je, normally, kalau pekerja baru yg masuk at least dia kena belajar dalam 3 bulan. so rasanya tak jadi masalah kalau budak baru tu masuk disember ni kan. kalau congak congak balik, jangkamasa mimi nak jejak ke kuarters pun tak sampai 3 bulan je kan.

    ReplyDelete
  9. anyoyoyo .... Mesti penng nak pk kan.. x pa la... sabar ja la :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasihan kat mimie. sabar aje dulu. Bincang ngn asben. tengok yang mana terbaik masa untuk berhanti. Pasai mak tu biasa kot baru-baru. Nanti bila dah berjauhan,ada masa cuti hujung minggu atau cuti panjang boleh balik jumpa mak. yang penting lepas ini tak ada pjj dah.

      Delete
  10. Mimi, baik mimi pegi bincang dgn boss mimi dlu. Cite kat die keadaan mimi yg sebenar. Smoga dipermudahkan. Eka nanti, lagila. memang kena jauh gak. Dalam setahun lebih lagi. :(

    ReplyDelete
  11. Kehidupan bru yg mmg kdg2 memeningkn dan memerlukan pngorbanan... Moga dipermudhkan urusan mimie...

    ReplyDelete
  12. Ala syian dia yea.. teman pun mcm mimi gak dulu.. lepas kawen jea berjauhan selama sebulan, sorang kat kl, sorang lg kat ipoh.. heee.. tp masa tu dah tau dh tempoh berjauhan tu sebulan jea.. mcm mimi lak,xtau bila nk dok sama kan.. sabo la yea.. mmg klu bjauhan kita rasa mcm kesian kat hubby kita kan, mkn minum dia tak terjaga wlupun dh kawen ngan kita kan, tp alhamdulillah.. hubby kita henis memahami, so.. tabahkan hati yea mimi, insyaAllah nanti che abe mesti cari pnyelesaiannya secepat mungkin.. percayalah.. heeeee...

    ReplyDelete
  13. panggil awal pon ok juga.mimie boleh ajar pelan pelan
    bila dah ready nk resign, resign je la.
    nanti ikut suami kej tak?
    kalau belom apply keje baru, mimie boleh la kemas kemas rumah, pastu jalani tanggungjawab sbg isteri sebelum masuk kje.
    kiranya masak puas puas bg cik suami makan, pstu bru pikir pasal keja.mcm ganti balik yg skrg ni dudk jauhkan..

    in shaa Allah jagn serabut sgt k :-)
    all the best

    ReplyDelete
  14. aishh .. kalau adek jaoh ngan asben , maw nangis sampai dia balik .. hihik

    ReplyDelete