Chocolate. Sejuk-Sejuk.

Friday 9 May 2014

Assalamualaikum.. Salam sejahtera..

Now I’m 21week.. Means dah 5month dah baby dalam perut ni. cepat je masa berlalukan.. sikit hari lagi cukup masa tunggu baby kuar la pula.. tak sabar je rasa.

Pe’el sekarang ni yang saya perhatikan, suka sangat makan sesuatu yang chocolate2.. contohnya kalau minum susu dutch lady tu suka yang perisa chocolate. Suka makan twinggies coklat. Suka makan coklat van houten tu. Siap cari stok bila habis. Belum lagi yang lain. Haritu Nampak choc. Moist cake, pun beli. Dalam rasa dia yang manis-manis tu habis licin saya kerjakan.

Sampai 1tahap tu terfikir, agak-agak baby ni nanti kulit dia kaler coklat juga ke?? Ohh, seram je rasa. Cakap juga ngan en.suami, jangan la baby ni nanti kaler coklat. Hehe.. nak buat camne kan.. dah mummy dia ni datang minat yang lebih pula pada coklat.

Pastu kalau tengok muffin coklat tu, uiiii, bukan kemain nak-nak-nak time tu juga. Mengancam sangat je rupanya tu. En.suami pun layankan ajelah kehendak wife dia ni, janji makan. Tapi taknak amalkan selalu, risau tetiba kena kencing manis ke apa. Suka makan yang manis-manis. Tapi tak boleh nak elak kalau dah depan mata benda tu..

Tapi nasi saya memang kurang makan. Suka makan yang merapu. Roti ke, tapi xnak roti putih. Ohhh baby, memilih sangat kan.. ke sebenarnya saya tak lalu sebab sendiri masak, sendiri makan??

Pastu suka makan yang sejuk-sejuk. Okay, contohnya cool blog. Yang ni pantang ternampak. Nak beli saja. Saya rasa penjual tu pun dah cam saya ni. dalam sebulan haritu bape kali beli. Paling lama pun selang 4hari mesti beli. Biar habis duit, janji dapat.

Tu la kepuasan time pregnant ni agaknya kan. Sampai adk saya peril, nanti anak dalam perut tu sejuk je. Ater nak buat camne, saya suka sejuk-sejuk pun datangnya dari pe’el baby tu juga kan. Hehe

Pastu yang saya perasan, start dari saya pregnant, saya tak boleh minum pagi, air tu panas. Kalau kat umah ipoh dulu my mum memang sediakan minum pagi. Tapi nanti lepas saya minum mula la rasa semacam badan ni. rasa tak sedap badan. Sampai 1 tahap muntah balik pun ada.

Yang berkafein memang saya tak sentuh la.. ni kalau minum milo pun sama, minum horlick pun sama. Last-last saya tak minum pagi pun. Sampaikan kandungan dah 5bulan ni saya masih tak boleh nak minum.

Yang pelik, kalau minum cool blog pepagi ok je.. sabar je la.. baby, baby.. agak-agak baby girl ke boy la ni kan.. suka sangat sejuk-sejuk ni. hehe..

Even perkara ni tak la pelik mana, saya tetap juga risau. Yela, baby kat dalam kita bukan boleh Nampak dia macam mana kan.. harap-harap la dia sihat-sihat je..insyaAllah sampai la dilahirkan nanti..




Pssstt : tak sabarnya nak scan baby.. nak tahu gender.. nak shopping sikit-sikit barang baby.. J

27 comments

  1. Sedap nie. Teringin pulak nak minum aik Dutch Lady jugak walaupun tak pregnant. Hahah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. minum je.. dutch lady ni xde pun larangan klau x prgnt xleh mnum.. :)

      Delete
  2. chocolate2 ni memang wajib masa preggy ash dulu mimie...ha ha ha, bersiap sedia dengan keaktifan baby yer... lol...

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo.. yeke kak.. ntah2 bby kita ni geng ash kut.. hihi

      Delete
  3. tengok air dutch lady ni teringin pulak nak minum yg sejuk2..sedapnya!:)

    ReplyDelete
  4. wahhh mesti baby boy..tpi thn nie byk yg lahir baby girl..kwn2 lya semua dpt baby girl yg preggy

    ReplyDelete
    Replies
    1. hrap jgk nk boy dulu.. tgk pd rezeki kn.. :)
      jnji bby shat..

      Delete
  5. So special if enjoy it with someone special too...

    ReplyDelete
  6. kunyah coklat kat nikmat mimie.. sedap plak tu.. :)

    ReplyDelete
  7. Biasalah tu ragam mengandung ni mcm2...

    ReplyDelete
  8. Ya Allah, seronoknya eiqa tengok kehidupan akak sekarang..! :)
    Baby baby jangan degil tau dalam perut tuu..
    Kesian madam awakk, hihiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah eiqa.. khidupan ni ada turun naiknya.. :)
      bby nkal dlm prut xpe.. dh kuar jgn nk ngada.. haha

      Delete
  9. Fiil org pregnant memg pelik mimie...akak pregnant ank sulung suke mkn eskrem split hijau yg dlm dia vanila tuh...pastu nk mkn buah koko...hahhh hamekkk

    ReplyDelete
  10. tambah tenaga kot buat dya yg kat dalam tuh..hehehe..

    ReplyDelete
  11. macam2 perangai pelik orang mengandung ni..saya 1st preggy biasa2 je tapi suka benau minum neslo...so anak pon cam neslo kot...huhu

    ReplyDelete
  12. Salam perkenalan. Bestnya nak dapat baby...semoga semuanya dipermudahkan. Jemputlah lawat blog saya http://alamwellness.blogspot.com. Tq

    ReplyDelete
  13. Sedapnya..saya paling suka susu coklat ni. Seorang minum je entah berapa botol habis ..hehe..Alhamdulillah dah 5 bulan ye kak. Dah lama sangat tak singgah sini. Rindu gila dekat akak. ^____^

    ReplyDelete
  14. ok la tu jgn yg pelik pelik susah nak crik sudah kan.
    cool blog mmg nikmat :)

    ReplyDelete
  15. Tak pe..nanti kalau dah pntang tak boleh merasa dah coklat2..kena tggu 40 hri...hehee
    Take care akak ^-^

    ReplyDelete
  16. Minum air soya dik utk baby putih dan warna kulit cantik

    ReplyDelete
  17. Dpt minum cool blog tgh cuaca panas2 mcm sekarang nie mmg nikmat la..=D

    ReplyDelete