Sumber Kekuatan

Tuesday 2 December 2014

Assalamualaikum..

Bila dah hadapi pengalaman menjadi seorang ibu, baru kita hargai sedalam dalamnya tentang ibu kita sendiri,kan.. Saya sepenuhnya berpantang dengan mak sendiri. Bukan niat nak menyusahkan siapa siapa, tapi kita sendiri tak kan mampu nak urus sendiriankan.

Bagi saya mak saya adalah sumber kekuatan saya. Dari dalam pantang sehinggalah hari ke 72 hari, mak banyak tolong jagakan zahra sama. Kadang mak kesiankan kita sebab letih tak rehat. Tapi dalam masa yang sama kita pun kesiankan mak.



Sekarang ni saya kena handle sendiri. Berdikari. Insyaallah, moga moga dipermudahkan. Dari dalam pantang lagi saya tak bagi mak teman tido. Cukuplah dapat jaga waktu siang. Waktu tido malam biarlah mak dapat rehat secukupnya.

Alhamdulillah.. Zahra waktu malam baik. Cuma 2minggu awalan tu memang saya naik give up juga. Yela, budakkan.. Dia belum memahami apa apa.

Alhamdulillah.. Sekarang dia makin baik. Mak la yang banyak membantu saya. Mak la sumber kekuatan dalam hidup saya.. 

Miss my mum.. :'(

14 comments

  1. betul tu...mak kita sebolehnya nk tgk anak dia happy, sihat, berjaya dlm hidup.

    ReplyDelete
  2. ibu adalah insan istimewa ^^

    ReplyDelete
  3. Betul tu mimie. Akak pun dulu berpantang mak jaga. Bila dah merasai bersalin baru kita tahu betapa susahnya jadi sorang ibu. Kita kena hargai mak kita selagi mereka hidup.

    ReplyDelete
  4. Btl tu mimie, mak la sumber kekuatan kita..tanpa mereka sapala kita

    ReplyDelete
  5. Btl tu mimie, mak la sumber kekuatan kita..tanpa mereka sapala kita

    ReplyDelete
  6. bila kita punya anak sendiri, masa tu kita akan rasa apa ibu kita rasa kan.. sedih pulak.. comel zahra,

    nak pesan pada zahra, unty kenal mommy zahra sejak anak dara, bertunang, kahwin dan ada zahra tau... dah besar nanti jaga mommy elok2 ye ... hihihi..
    Mama Niza

    ReplyDelete
  7. saya suka masa pantang mak jaga.. macam2 dia pesan.. walau pun anaknya ni bukan dengar kata ssangat pun..huhu..

    ReplyDelete
  8. ciksu spnjng pantang suami jaga.

    ReplyDelete
  9. mak alise dah tua dah.. selalu pesan jaga anak baik2.. jgn marah2.. kalau bole sebelum mak tutup mata nak tengok cucu dari alise.. allah sebaknya..

    ReplyDelete